Resultat Fitnessfighten

Här har ni mig. Dressed in success.
Om jag inte visste att jag drog in magen ALLT jag kunde även på förebilderna så hade jag lätt trott att det var den enda skillnaden – att jag lärt mig dra in magen alltså. Men nu är det så fint att magen faktiskt är mindre! Ben och rumpa börjar tighta till sig med. Wewawaweeewa. 🙂

Totalt har jag gått ned 6 hekto och tappat 6 cm på blandade ställen. Det är alltså första veckans resultat följt av 3 veckors balans. Det är okej – som jag redan sagt så är förändringarna på insidan enorma. För en månad sedan var jag desperat (”om inte detta lyckas så vet jag inte vad jag ska ta mig till”). Nu känner jag ett lugn (”I can do this”).
Det går för sakta för mitt tålamod, ni vet, men jag VET vilka hörn jag genat i. Jag vet att jag själv valt den långsamma utvecklingen. Det är ingen annans fel. Jag är inget hopplöst fall. Jag är bara slarvig med maten.

Jag är ett eller två snäpp från en stadig viktminskning. Det känns helt grymt bra.

Fitnessfighten var en fin spark i baken och jag tar med mig flera bra saker på min fortsatta resa.
+ Fokus på sockerfritt. ENORM skillnad för kroppen och knoppen när sockret går ur systemet (och kännbart när det kommer tillbaka…)
+ Mindre portioner mat än vad jag varit van vid. Mättnaden kommer ifatt, vila i den vetskapen. (Om inte så är det inte långt till nästa mellanmål.)
+ Träna ofta. Jag mår toppen av det.

Fler plus
+ Fokus på hållning och kontroll i alla rörelser.
+ Fina instruktioner för träning och övningsbeskrivningar.

Jag tycker dock att deras koncept lämnar lite att önska.
– Ingen personlig feedback alls.
– Väldigt odetaljerad receptbank.

Skulle jag rekommendera det för andra? Nja. Beror på vad man förväntar sig och behöver hjälp med.

11 tankar på “Resultat Fitnessfighten

  1. Syns ju stor skillnad! Heja, heja! För lite ytlig får man väl vara? =) Men det låter så klokt, hur du skriver om din syn på resultaten på utsidan jämfört med förändringen på insidan. Håller själv på med samma resa som du (tror jag – träna bättre, äta bättre, må bättre, bli smalare) och även om processen sett lite annorlunda ut för min del, så är det verkligen inställningen (och kunskap, förstås) som varit den största förändringen. När man fattar grejen, liksom, så kommer ju resultaten i form av siffror att komma också. Och så tänker jag att i det stora hela, så är ju några månader mer eller mindre för att nå sina mål ingenting. Detta trots att jag egentligen har tålamod som bara är något bättre än min 6-månaders bebis =)

    • Tack älskling!
      Ta med dig träningskläderna så ska jag introducera dig för mitt djungelgym. 🙂
      Du kan ju visa mig dina VIPR-moves.

    • Tack Lotta! 28:e februari till idag, 32 dagar blir det.
      Jag blev glatt överraskad att det syns så mycket trots så liten viktnedgång.
      Känns som att det finns en jättefin kropp under bebishullet 🙂
      Lång väg kvar, men idag är jag bara glad.
      KRAM

  2. Superduper jättebra!! Skillnad! Bra jobbat!
    FF kanske inte passar alla, det kan jag hålla med om 🙂 Och sen är det också lite trist att man inte får personlig feedback. MEN om man mailar så ringer de upp eller svarar på mail, beror på vad man föredrar, för att hjälpa till om man har frågor om kost, om man får problem, skador etc…det är bra. Videorna kan man också förbättre tycker jag. Mina laggade så mycket att det var svårt att se hur övningarna skulle göras.
    Och sen tycker jag det var dåligt att deras blogg inte hade nya inlägg. De var alla från månaden innan, och de var från månaden innan, etc…

  3. WOW alltså!! Helt suveränt ju! Och som du säger, så liten viktnedgång och ändå sådan skillnad – vikten är verkligen inget vettigt mått. Fantastiskt bra jobbat, du ska vara stolt! Förändringarna på insidan är ändå mest värda, you´re unstoppable nu. Kram!

  4. Yes, you CAN do this!!! Syns stor skillnad utanpå och så skönt när det även känns även innanför! Så glad för din skull 🙂
    Kramar

  5. trodde jag hade kommenterat på den här men tydligen inte. Iaf: wazawazawow! Särskilt på bilden från sidan. Jag ser en vältränad tjej, precis överallt! Höjden på rumpan hallå…! Och så ser du lite stoltare och rakare i ryggen ut också 🙂 Bra jöbbat.

Lämna en kommentar